Să zicem că eşti brand manager într-o multinaţională. O agenţie full-service, multinaţională şi ea, desigur, se ocupă de cont. E prima întâlnire, dintr-un motiv sau altul (tu tocmai ai ajuns în companie, sau ei tocmai au câştigat un pitch). Eh, şi acum e momentul în care faci cunoştinţă cu Creaţia. Departamentul de Creaţie, adicătelea. E o hală mare, plină cu oameni şi mac-uri. Iar trei dintre ei (dintre oameni, desigur) îţi sunt prezentaţi – este echipa ta, echipa dedicată brand-ului de care te ocupi tu. O echipă care va lucra numai cu tine – cât de tare e asta ?… Păi, e foarte tare!

Dar nu tot timpul. Pentru că echipa ta dedicată nu se ocupă numai şi numai de brand-ul tău, mai fac şi altceva. Adevărat, e vorba de brand-uri ale aceluiaşi grup, dar totuşi. Oricum, problema e alta. O problemă mică, dar pe care Agenţia n-o va recunoaşte prea uşor. Tocmai pentru că e o problemă mică, mică de tot – faţă de cât de mare şi proactivă e ea, Agenţia. Poate că tu vei sesiza problema, mai devreme sau mai târziu, dar lor tot le va veni greu să recunoască.

Nici ţie nu-ţi vine uşor, uneori, să le ceri lucruri – lucrurile mici, care nu implică tocmai Creaţie, pentru că… sunt mici. Mici dar multe şi necesare – deci echipa ta trebuie să se ocupe şi de ele, deşi sunt prinşi cu lucrurile mari. Ce pot face? Nu pot să te refuze, ar fi stupid să strice o relaţie pentru mărunţişuri. Şi atunci – cel mai probabil, proiectele foarte mici vor fi rezolvate de juniori, iar cele mici dar importante vor fi externalizate.

Te surprinde? Probabil că nu. Totuşi, dacă stai să te gândeşti puţin, ceva nu e chiar OK. Adică, sigur, Agenţia coordonează tot, ceea ce e bine, nu? Iar tu lucrezi doar cu echipa ta, ceea ce iarăşi e bine – presupun.

Dar! dacă ai decide să iei, pur şi simplu, proiectele mici şi să le rezolvi în altă parte (proiectele pe care Agenţia nu le-a licitat şi nici nu şi le doreşte, repet) – în altă parte adică împreună cu freelanceri sau agenţii mici – rezultatul va fi spectaculos de-a dreptul. Echipa ta de creaţie te va iubi, pentru că se va putea concentra la lucrurile care te-au câştigat de prima dată (mă rog, nu pe tine… brandul, cum ziceam…), iar mărunţişurile vor avea parte de toată atenţia posibilă, într-un timp probabil mai scurt, cu un cost probabil mai bun.

Ce crezi?